WHO-richtlijn en toolkit rond de marketing van ongezonde voeding bij kinderen

Experten zijn het er over eens: marketing van ongezonde voeding heeft schadelijke effecten bij kinderen en jongeren. De WHO pleit daarom al langer voor de verstrenging van regels rond de marketing van voeding bij kinderen. Recent publiceerden ze een nieuwe richtlijn en een toolkit die handvatten geven bij de implementatie van beleid rond dit thema.

De richtlijn vind je hier.

De toolkit is hier te vinden.

Meer nieuws
  • De nieuwe fiches voor ouders zijn er!

    AUG 23- Ontdek hier de nieuwe fiches voor ouders.

  • Eerste Hulp bij Moeilijke Gevoelens

    JUL 23- Na ´Eerste Hulp bij Psychische Problemen (EHBP)´ voor volwassenen zijn er nu ook pakketten voor kinderen. Lees meer.

  • Het aantal 2-jarigen met overgewicht in Vlaanderen blijft stabiel

    JUL 23- Agentschap Opgroeien rapporteert over nieuwe gewichtscijfers bij 2-jarigen. Lees meer!

  • Nieuwe resultaten HBSC studie

    JUL 23- De HBSC studie publiceert nieuwe resultaten rond voeding, eet- en beweeggedrag. Ontdek ze hier!

Bekijk al het nieuws
Survey
OPGELET! Dit is de oude website van Eetexpert.